Teleselskab

Teleselskab

Få et billig mobilabonnement

Et mobilabonnement skal være nemt og billigt. Sådan ser vi i hvert fald på det, da der ingen grund er til, at du får flænset kontoen hver måned på grund af en alt for dyr telefonregning. Her på siden finder du derfor en oversigt over nogle af de billigste mobilabonnementer, der er på markedet lige nu.

Udover en oversigt får du også en guide med al den information, du har brug for at kunne tage et valg om, hvad der er det bedste mobilabonnement, og hvad du skal overveje inden købet af det. Vi forsøger derfor så godt som muligt at sætte dig ind i, hvad du skal være opmærksom på, samt hvilke muligheder du har.

Hvad er et mobilabonnement?

Et mobilabonnement er noget, du køber i forbindelse med, at du anskaffer dig en mobiltelefon. Hos nogle teleselskaber kan man købe en mobil og et mobilabonnement i samme pakke. Det er dog som regel billigst at købe det separat, så du helt selv kan vælge, hvad du har brug for, og hvad du gerne vil betale for det.

Et mobilabonnement giver dig derfor mulighed for at bruge din telefon til det, den er skabt til: sende SMS’er, surfe på nettet, logge på sociale medier og ringe hjem til mor for at høre, hvordan hun har det. Har du ikke et mobilabonnement, er en mobiltelefon ikke særlig meget til nytte og hører derfor tæt sammen med din mobil.

Hvorfor skifte mobilabonnement?

Der findes ikke nogen bestemt ligning for, hvornår eller hvorfor du skal skifte mobilabonnement. Men for at sikre dig, at du rent faktisk har et billig mobilabonnement, bør du af og til skifte det eller kontakte dit teleselskab for et bedre tilbud. Teleselskaberne opretter nemlig hele tiden nye mobilabonnementer for at lokke nye kunder til. Derfor kan du med al sandsynlighed spare en del penge hvert år på at skifte.

Du kan også vælge at skifte, hvis det er gået op for dig, at du slet ikke bruger alt det data, opkald og SMS’er, som du har til rådighed – eller omvendt: at du har brug for at have mere til rådighed, fordi dit forbrug er steget.

Der er derfor rigtig mange gode grunde til, hvorfor du bør overveje at skifte dit mobilabonnement. For hvem vil ikke gerne spare penge?

Mange billige teleselskaber at vælge imellem

I Danmark findes der et væld af forskellige mobilabonnementer. Det er ikke alle i verden forundt, da vi i Danmark er lykkes med at skabe et udvalg, der gør det muligt for alle uanset budget at få et abonnement, der passer til det behov, man har. Det store og billige udvalg af mobilabonnementer er derfor bestemt ikke en selvfølge, da det i mange andre lande både er dyrere og mere besværligt at få så frit et mobilabonnement, som man kan herhjemme.

Netop fordi markedet for mobilabonnementer er så stort og så frit, svinger priserne enormt meget fra teleselskab til teleselskab. Nogle tilbyder bare ren og skær taletid, data og fri SMS, mens andre også tilbyder adgang til streamingtjenester eller musiktjenester gennem mobilabonnementet.

Det store og meget varierende udvalg af billige mobilabonnementer er netop, hvad der gør det så svært at vælge. For hvilket er det bedste? Eller hvad bruger du egentligt hver måned? Og har du brug for data, når du rejser? Der er mange spørgsmål i forbindelse med oprettelse af et mobilabonnement. Men, forhåbentligt gør vi dig en del klogere efter vores lange og meget grundige guide.

Vigtigst af alt er, at du finder et billig mobilabonnement, som giver dig de muligheder.

Sådan vælger du det rette mobilabonnement

Ønsker du at skifte til et andet teleselskab, fordi dit nuværende mobilabonnement er for dyrt? Eller har du for lidt data hver eneste måned? Netop dette er nogle af de overvejelser, du bør gøre dig, når du skal skifte til et andet og billigt teleselskab. For det er vigtigt, at du nøje overvejer dine personlige præferencer, og ikke efter hvad der er det absolut billigste eller mest lækre. For ved at gøre dette kommer du også til at være tilfreds efterfølgende.

Spørg dig selv om:

  • Hvor meget ringer jeg hver måned?
  • Hvor meget data bruger jeg?
  • Giver jeg for mange penge på mit nuværende abonnement?
  • Har jeg brug for ekstra goder i form af streaming og musik?
  • Har jeg et behov for roaming i udlandet?

Du kan ret nemt og hurtigt få et indblik i, hvad dit forbrug er gennemsnitligt hver måned ved enten at se på dataoversigten i dine indstillinger eller logge på din bruger hos dit teleselskab. Her vil der typisk være en oversigt over, hvor mange minutter du har ringet op til andre, hvor mange SMS’er der er blevet sendt, samt hvor meget data du har brugt. Det giver dig et nemt og hurtigt indblik i, hvad du reelt set har behov for.

Med andre ord giver det dig også mulighed for at få et indblik i, om du reelt set bruger alt den taletid og den mængde data, du har til rådighed. For mange danskere er det f.eks. slet ikke nødvendigt med fri data, fordi de alligevel kobler sig på WiFi derhjemme eller på deres arbejdsplads. Gælder det også for dig, er der ingen grund til, at du bruger ekstra penge på at have ekstra meget data til rådighed.

Sammenlign priser

Når du har fundet frem til, hvad dit reelle behov er, kan du gå i gang med at sammenligne priser på diverse mobilpakker. Vores oversigt over billig mobilabonnement i Danmark er et godt sted at starte, da du nemt og hurtigt kan klikke dig videre, hvis du finder nogle af pakkerne eller priserne interessante.

Det er altid godt at sammenligne priser, da der kan være stor forskel i prisen på den nøjagtigt samme pakke. Der er ingen grund til at betale for mere, end hvad der er nødvendigt – så brug gerne god tid på det, så du ikke snyder dig selv unødvendigt for mange penge.

Kontakt teleselskaberne direkte

Den største succes i din jagt efter et billig mobilabonnement er at kontakte teleselskaberne direkte. Her kan du nemlig med gode taleevner forhandle dig frem til en endnu bedre pris, end hvad din ønskede pakke er udbudt til. Det kan også være, du kan være heldig at få noget ekstra oven i prisen.

Det er ikke noget, vi danskere gør så meget i – men det burde vi! For de er som regel villige til at strække sig langt for at få dig som kunde. Også selvom det måske betyder, at de tjener lidt mindre, end hvad deres udgangspunkt var. Så hiv telefonen op af lommen og find din indre sælger frem.

Det skal du gå efter ved billig mobilabonnement til børn

Har du børn i den mobildygtige alder, skal de naturligvis heller ikke snydes for et billigt mobilabonnement. Der er dog det med børn, at de ikke nødvendigvis altid ved, hvornår de ikke skal tage en telefon, eller hvilke tjenester der trækker rigtig meget data. Hos flere teleselskaber er det muligt at oprette et særligt mobilabonnement til børn, som giver dem mulighed for at bruge telefonen til opkald, sociale medier, SMS’er og hvad de ellers har brug for.

Forskellen på sådan et mobilabonnement til børn er blot, at det kan børnesikres og dermed automatisk blokere for indholdstakserede SMS’er – altså SMS’er der koster ekstra at sende. Det er også muligt at oprette et mobilabonnement, hvor det ikke er muligt at foretage opkaldt til 90-numre eller udenlandske numre.

Ved at gå efter sådan et mobilabonnement til børn kan du have ro i maven og ikke bekymre dig over, om der mon kommer en stor ekstraregning ind ad døren lige pludseligt. For det er bestemt ikke meget værd.

Er det derfor dit barns første mobiltelefon, og vil du gerne begrænse adfærden, indtil barnet er gammelt nok til at forstå, hvordan det hele fungerer, er der gode muligheder for det.

Kan det billigste mobilabonnement også være det bedste?

Hvad der er det bedste mobilabonnement for netop dig afhænger helt af dine præferencer. Er du generelt en meget nøjsom person, er det bedste mobilabonnement måske i virkeligheden nok det mest simple. Er du omvendt typen, der gerne vil underholdes af telefonen hele tiden, er det bedste mobilabonnement måske snarere det, hvor der er musiktjenester og streamingtjenester inkluderet – og det er bestemt ikke det billigste mobilabonnement.

Når det så er sagt, er der mange billige mobilabonnementer, som rammer rigtig bredt i forhold til forbrug. Du kan derfor sagtens få en del data og en del taletid for ganske få kroner. Det gælder særligt, hvis du er god til at tjekke nettet for gode tilbud eller ”lige-nu-og-her” kampagner, hvor du får en masse data og taletid smidt i nakken for næsten ingen penge bare for at trække nye kunder til.

Det bedste og billigste mobilabonnement afhænger derfor i virkeligheden af det personlige brug og forbrug. I vores oversigt ovenfor kan du få et nemt og hurtigt overblik over billige mobilselskaber, billig mobilabonnement samt billig mobilabonnement med fri data, hvis det er det, du er mest interesseret i.

Er det dyrt at tegne et mobilabonnement med roaming i udlandet?

Vi danskere elsker at rejse, og derfor giver det også rigtig god mening at se på et mobilabonnement, som giver dig mulighed for at bruge mobilen, når du er i udlandet. Dette er særligt relevant for dig, der måske i perioder bor eller arbejder i udlandet eller bare ofte tager ud og rejser, fordi du har et fleksibelt arbejdsliv, der tillader det.

For det er ret relevant at tænke på, da du ellers bliver ret begrænset, når du rejser ud. WiFi er sjældent vildt godt i udlandet og ellers skal du tage til takke med at kunne bruge det i et bestemt tidsrum. Dette er bestemt ikke meget værd, hvis du gerne vil holde kontakten med dem derhjemme, arbejde eller bare slappe af med en god film.

Det behøver ikke være helt vildt dyrt at tegne et mobilabonnement med mulighed for roaming i udlandet. Langt de fleste tilbyder i forvejen 5 GB gratis data i EU som et led i den nye aftale, der er indgået mellem teleselskaber i Europa. Er dette ikke nok, kan du sagtens tilkøbe mere data eller tegne et decideret abonnement, der giver dig mere eller mindre fri data i udlandet. Flere og flere billige teleselskaber er nemlig ved at hoppe på den vogn, da de godt ved, at det efterhånden er svært at komme udenom i konkurrencen om kunderne.

Prisen varierer naturligvis en del. Derfor er der ikke et endegyldigt svar på, hvad det vil komme til at koste, hvis du tegner et mobilabonnement med fri data eller meget data i udlandet. Ring derfor gerne til de teleselskaber, du er interesseret i at tegne et mobilabonnement hos, så du kan få noget konkret at forholde dig til.

Billig mobilabonnement dækning

Som du sikkert har hørt noget om, eller måske endda oplevet med dit nuværende mobilabonnement, er der stor forskel på, hvordan de forskellige teleselskabers netværk dækker i Danmark. Du kan derfor komme til at opleve, at der i nogle naturområder eller byområder er et udfald og ingen dækning. Det kan være svært at gardere sig helt imod.

Dog kan du sikre dig den bedst mulige dækning ved at gå efter teleselskaber, der benytter sig af:

  • TDC Netværk
  • Telia Netværk
  • Telenor Netværk
  • 3 Netværk

Dette er de fire mest benyttede netværk i Danmark. Dog er det selvfølgelig ingen garanti, da de fire netværk er koblet på forskellige master rundt om i Danmark. Deres dækning kan derfor variere en del fra landsdel til landsdel samt fra område til område.

Inden du beslutter dig for et bestemt billigt mobilabonnement, kan det derfor være en fordel at undersøge, hvordan dækningen helt præcist er i de områder, hvor du befinder dig oftest. Det vil være din bopæl, din arbejdsplads og måske hos venner og familie. Dette er smart, da det sikrer dig, at du ikke bliver irriteret over dårlig dækning, når du rent faktisk har brug for din mobiltelefon.

Der findes flere steder på nettet hvor det er muligt at tjekke dækningen. Ellers er det bare at vælge en håndfuld teleselskaber ud, som du finder interessante, og høre nærmere om deres dækningsområde. Det gør hele oplevelsen ved at skifte mobilabonnement meget mere fornøjeligt.

Hvordan skifter man mobilabonnement?

Det kan måske virke lidt uoverskueligt at skulle skifte til et nyt mobilabonnement, hvis ikke du har prøvet det før. Netop af den grund er der også mange, der ender med at have det samme forældede og ofte meget dyre mobilabonnement i for lang tid, fordi det bliver for uoverskueligt at sætte sig ind i, hvordan skiftet kommer til at foregå – eller fordi man måske ikke lige kan overskue at skulle snakke med et teleselskab, der forsøger at prakke en alt muligt på, som man ikke har brug for.

Men det er slet ikke så uoverskueligt, som du måske har gået og kørt det op til. For selvom der er stor konkurrence og meget salgssnak, er det lettere end før at skifte sit mobilabonnement ud med noget andet. Teleselskaberne ved godt, at det for dig og andre kunder er afgørende, at det er så brugervenligt som overhovedet muligt at skifte og at vælge den pakke, man gerne vil have.

Hele processen omkring et skifte af mobilabonnement er derfor mere eller mindre blevet automatiseret og fuldstændigt digitaliseret, så du ikke behøver sidde og snakke med en sælger i en halv time her og der.

Teleselskabet tager hånd om skiftet

Når du skal skifte til et billigt mobilabonnement, skal du ikke gøre noget selv andet end at vælge den pakke, du gerne vil have til dit abonnement. Det kan du for det første gøre nemt og simpelt her i vores oversigt, hvor du kan sammenligne på kryds op på tværs. Herefter er det bare at bestille det nye abonnement med ganske få klik.

Teleselskabet vil blot typisk skulle bruge følgende oplysninger:

  • Dit navn og adresse
  • E-mailadresse
  • Det ønskede telefonnummer
  • SIM-kort nummer (det står på dit gamle SIM-kort)
  • Betalingsoplysninger
  • Eventuelle tilkøb såsom musiktjenester, streaming, roaming i udlandet

Oplysningerne skal du selv udfylde i takt med, at du kommer igennem deres guide. Herefter kan du bede om et nyt abonnement eller bare få en regulær overflytning. Du behøver end ikke skifte nummer, da du kan skifte mobilabonnement med en nummerportering.

Hvor længe tager det at skifte mobilabonnement?

Det er ikke muligt at bestemme et vist antal dage for teleselskabet om at skifte mobilabonnement. Dette er nemlig meget afhængigt at dit nuværende teleselskab, da du kan være bundet af en opsigelsesperiode eller en bindingsaftale, som gør skiftet noget langsommere end ellers. Inden du skifter mobilabonnement, bør du derfor tjekke op på, om du er bundet af en af disse dele, så du ikke undervejs bliver frustreret over, hvorfor det tager så lang tid om at skifte.

Dit nye teleselskab vil naturligvis gerne sikre, at det sker hurtigst muligt. Er du derfor ikke bundet af noget opsigelse eller en bindingsperiode, tager det ikke nødvendigvis meget mere end et par dage, fra du har kontaktet dem om en flytning, til det rent faktisk sker. Det hører dog til sjældenhederne, da langt de fleste teleselskaber har en eller anden form for opsigelsesperiode – spørgsmålet er blot, hvor lang perioden er.

Når du går i gang med at skifte mobilabonnement, modtager du en e-mail, hvori der står, hvornår dit SIM-kort og mobilabonnement bliver aktiveret fra dit nye teleselskab. Det er fra denne meget specifikke dato, at du skal begynde at betale til det nye selskab. Det vil dog ikke overlappe opsigelsesperioden, da teleselskabet vil være oplyst om dette.

Alt i alt vil der med al sandsynlighed derfor gå omkring 30 dage, fra du skifter mobilabonnement, til det er aktiveret, og du kan tage det i brug. Det vil dog på ingen måde gå ud over brugen af din mobil, da du stadig vil kunne bruge en helt, som du plejer. Du betaler bare for det nuværende abonnement, indtil det nye træder i kraft.

Husk også at sætte det nye og tilsendte SIM-kort i din mobil, når abonnementet bliver aktiveret. Ellers oplever du bare at have en telefon, der ingenting kan. SIM-kortet bliver sendt med posten og er klar, inden det bliver aktiveret. I brevet står der fra hvornår det virker. Dog vil du sikkert også løbende få besked om det på mail. Du skal derfor nok blive mindet om det – og ellers finder du bare ud af det, når du ikke kan logge på Facebook!

Er det nemt at beholde sit gamle nummer?

Det der afskrækker mange danskere fra at skifte er, at de tror, det ikke er muligt at beholde sit nuværende nummer. Men det er det. For når du får et nyt abonnement hos et andet teleselskab, kan du lave det, der hedder en nummerportering. Her flytter du bare nummeret over til det nye selskab og mobilabonnement. Det er langt det letteste at gøre, da du ellers efterfølgende skal bøvle med at sende dit nye nummer til samtlige venner og familie, og hvem der ellers kunne finde på at ringe dig op.

En nummerportering er meget simpelt og noget, som teleselskabet tager sig af. Det er ikke en service, der koster dig noget ekstra. Du bør derfor ikke holde igen af den grund, da det er lige så gratis som at trække vejret. Du kan derfor meget nemt komme til at spare mange penge hver måned uden det store besvær.

Med det store vide internet og det lige så store udvalg af teleselskaber med billige mobilabonnementer, er der mere end gode muligheder for at spare rigtig mange penge ved at skifte lige nu. Meget af det tager teleselskaberne sig alligevel af, hvilket efterlader dig glad og lettet.

Husk at være opmærksom på SIM-kortet

Når du skifter mobilabonnement, skal du være opmærksom på, hvilket SIM-kort du får tilsendt. Der findes nemlig tre forskellige typer af SIM-kort, som ikke passer ind i alle typer af mobiler. Oplys derfor gerne teleselskabet om, hvorvidt du bruger:

  • Nano SIM-kort
  • Micro SIM-kort
  • Standard

Får du det ikke gjort, eller beder de dig ikke om det, skal du ikke gå og være nervøs, da mange teleselskaber tilsender et multi-simkort til brug, når man bestiller et nyt abonnement. Det betyder, at SIM-kortet har alle tre størrelser samlet i én. Dermed kan du selv trykke den helt rette størrelse ud og sætte den direkte i din mobil. Det er en meget nem og simpel løsning, hvor alle kan være med samt få deres mobilabonnement til at virke så snart, det er modtaget med posten.

SIM-kort har altid været lidt forvirrende, da det førhen var de såkaldte mini SIM-kort, der blev anvendt. De passede rigtig godt til større telefoner, men da de pludseligt begyndte at blive mindre og skulle fylde så lidt som muligt, blev SIM-kortene det også tilsvarende. Efter smartphones og iPhones er blevet introduceret, er der tilmed kommet både micro og nano SIM-kort.

Har du en iPhone eller en Android, er det med al sandsynlighed et nano SIM-kort, som din mobiltelefon gør brug af. Disse er nemlig oftest anvendt i denne type af telefoner. Men det får du som sagt med, når du har skiftet teleselskab og mobilabonnement.

God service ved billig mobilabonnement

Selvom du måske ikke skal betale særlig meget for dit nye og billige mobilabonnement, betyder det ikke, at du skal forvente en service, der er tilsvarende forringet. For selvom prisen vitterligt er helt i bund, kan du stadig få rigeligt med lækre services og tjenester med i købet, ligesom du kan forvente, at kundeservice hellere end gerne hjælper dig med de problemer, der eventuelt kan opstå undervejs.

Den gode brugeroplevelse er vigtigt for mange teleselskaber i Danmark, da de godt ved, at det kan være afgørende for, om du vælger tilbuddet til højre eller venstre. Du kan derfor altid ringe eller skrive ind, hvis der er noget, du er i tvivl om, eller hvis du oplever problemer med dit signal.

Du går derfor på ingen måde på kompromis ved at vælge et lavprisselskab og et meget billigt mobilabonnement. God service hører nemlig ikke kun til ved de dyre selskaber og de dyre abonnementer, som det måske var tidligere. Den hårde konkurrence gør det nemlig til et nødvendigt onde for teleselskaberne at levere en god og lækker service til dig. Sammenlign derfor fortsat endeligt alle de mobilabonnementer du kan og skift, når du kan regne dig frem til, at der er pænt mange penge at spare for dig på både månedlig og årsbasis.

Mobilabonnement priser – kan man regne med prisen?

Når du er på jagt efter et billig teleselskab og et billig mobilabonnement, er det klart, at det er de billigste abonnementer og de bedste kampagner, der fanger din opmærksomhed. Det kan dog ikke altid betale sig i længden, da der kan være nogle skjulte gebyrer, som du måske ikke lige lægger mærke til i første omgang.

Når du tjekker for mobilabonnement priser, er det derfor en god ide at tjekke op på, om der er nogle skjulte gebyrer, så du ikke bliver negativt overrasket og pludseligt står og skal punge ud med en masse ekstra. Som regel koster det ikke noget at skifte mobilabonnement, men der kan være nogle selskaber, som finder på at pålægge et oprettelsesgebyr fra alt mellem 25 kroner og op til 99 kroner.

Med de mange muligheder der er på markedet, er det ikke nødvendigt at betale. Spørg derfor om du kan komme udenom at betale for det eller find et andet selskab, hvor det ikke er et krav med et oprettelsesgebyr. For der er ingen grund til at betale for noget, som du ikke får noget som helst ud af.

Husk også især at holde øje med det i forbindelse med kampagner, da der kan være indlagt skjulte gebyrer, som opvejer den meget lave kampagnepris, de tilbyder dig. Selvom det virker lidt uoverskueligt det hele med alt det, du skal være opmærksom på, er det ikke så slemt endda, da det bare er at være helt almindeligt opmærksom. Det kommer du ret langt med.

Hvad er det, der afgør prisen for mobilabonnement?

Som du nok allerede har opdaget, og også kan se i vores oversigt over mobilabonnementer, varierer prisen på mobiltelefoni rigtig meget fra selskab til selskab. Dog har de alle det tilfælles, at de indeholder data, fri sms og mms og data. Men det er mængden af disse, der afgør, hvad prisen for det enkelte mobilabonnement bliver. Det vil du blandt andet også kunne se i vores oversigt.

Ved et billigt mobilabonnement kan taletiden svinge fra alt mellem en time og helt op til seks timer. Men taletiden er dog som regel det, der påvirker prisen mindst på abonnementet, da det er forholdsvist billigt at komme i nærheden af. Derfor indeholder mange billige mobilabonnementer ofte også en del tale – særligt hvis de kører nogle specielle kampagner.

Det er dog særligt mobildata, som er det afgørende for, om du betaler mindre end hundrede kroner eller flere hundrede kroner for dit mobilabonnement. For i takt med at danskerne bruger mere og mere data til at klare alt lige fra underholdning til dagligdagsting, sætter det krav til, hvor meget data der som minimum skal være. Derfor finder du heller ikke mange abonnementer, hvor der er mindre end 5 GB data, da det som minimum er det, mange danskere bruger.

Med EU’s roamingaftale er det desuden også muligt at tegne et abonnement, hvor både data og tale kan benyttes i diverse EU-lande, uden der bliver pålagt markante gebyrer til prisen. Det giver en del mere værdi for dig som kunde.

Endeligt kan sådan noget som musiktjenester og streaming være afgørende for prisen på et mobilabonnement. Her vil prisen dog tilsvarende stige i takt med, at du tilføjer flere og flere tjenester. Prisprofilen hos selskaberne kan også spille en rolle i, hvad prisen på det endelige mobilabonnement er. For mens nogle udelukkende fokuserer på priserne, er der andre, der primært har fokus på kundeservice og dækning. Der er derfor en masse, der spiller ind på det mobilabonnement, du i sidste ende vælger at gå med. Derfor handler det også om at vurdere, hvad du prioriterer højest, når du skal vælge et abonnement.

Hvordan ved jeg, om jeg har brugt for meget data eller taletid?

I forbindelse med et skift af mobilabonnement, er det meget almindeligt, at mange bekymrer sig over, om de nu kommer til at bruge for meget af det data eller taletid, som de har bestemt sig for. Men, det er ikke noget, du skal være synderligt bekymret over, da du altid vil modtage en SMS om, at du nærmer dig forbrugsgrænsen. Skulle det ske, kan du enten lade være med at bruge mere data eller taletid eller tilkøbe mere i den måned, det er sket i. Sker det gentagne gange, giver det god mening lige at overveje, om du skal købe et andet mobilabonnement hos den udbyder, du har valgt.

Men nogle teleselskaber kan også vælge at gøre det på en helt anden måde, hvis du bruger for meget data. Her kan de finde på at gøre din forbindelse helt vildt langsom eller direkte lukke ned for din internetforbindelse, så du ikke kan få adgang til internettet via mobilen. Når du tilkøber mere data eller aktiverer en ny tilkøbt pakke, bliver der åbnet op igen. Det kan dog gå hen og blive ret dyrt i længden. Sker det derfor om og om igen, er det bedre, at du opgraderer din pakke. Det er noget, du sagtens kan gøre ved dit teleselskab. Her er det bare at udforske deres andre og lidt større pakker og se, om ikke der er noget, der tiltaler dig. Du kan selvfølgelig også skifte selskab. Det er naturligvis helt op til dig selv.

Du kan holde øje med dit forbrug både på din telefon under indstillinger eller hos dit teleselskab. Her vil du med al sandsynlighed have et login, der giver dig adgang til dine oplysninger. Så kan du i hvert fald i højere grad undgå at bruge for meget data eller taletid.

Spar penge på et billig mobilabonnement

Vi har gjort ret meget ud af at finde de bedste og billigste mobilselskaber og mobilabonnementer. Der kan selvfølgelig altid være en risiko for, at du selv finder noget, der er billigere endnu, fordi du støder på en kampagne. Dog kan du som udgangspunkt spare rigtig mange penge hvert år ved at tegne et mobilabonnement hos en af de udbydere, vi har fundet frem til. De har hver især forskellige abonnementer at byde på, så du kan finde netop det abonnement, du godt kunne tænke dig.

I øjeblikket kan du finde et billig mobilabonnement hos:

  • CBB Mobil
  • Green Tel
  • Eesy
  • 3
  • Oister
  • OK

Flere af udbyderne er helt sikkert nogen, du kender i forvejen. Andre er relativt nye spillere på markedet. Derfor kan du være ret heldig at finde nogle ret nogle gode eller forhandle dig til nogle endnu billigere af slagsen, hvis du tager forhandlingsgenet frem. Klik dig gerne videre til dem hver især, så du kan udforske nærmere, hvad de har at byde på, og hvordan deres dækning er i netop dit område.

Vi forsøger hele tiden at holde listen opdateret med de nyeste og bedste priser, ligesom vi også løbende tilføjer nye selskaber til listen. Du kan derfor altid være sikker på at finde et mobilabonnement til den bedst mulige pris hos os.

Skift mobilabonnement i dag

Er du maks klar og helt tryg ved at skulle skifte mobilabonnement i dag? Vi er som sagt helt sikre på, at du finder et både godt og billigt mobilabonnement i vores oversigt. Priserne varierer meget og gør det også muligt at finde noget for enhver pris og for ethvert behov. Selskaberne er alle nogle, der generelt er kendt for at have priser, der er skruet helt i bund – uden det går udover kvaliteten af dækningen eller kundeservicen. Alle selskaber er derfor til at stole på og helt regide. Vælger du derfor at skifte abonnement allerede i dag hos en af vores selskaber i oversigten, er vi sikre på, at du får en rigtig god oplevelse, allerede fra du klikker dig videre.

Der er mange ting at overveje i forbindelse med et skifte af abonnement. Det er jo ikke helt ligegyldigt, da det har stor betydning for din hverdag. For uden du tænker over det, bruger du den helt sikkert til at være online i flere timer ad gangen. Derfor er det også vigtigt, at du vælger rigtigt første gang, så du får en god oplevelse, får det øjeblik du sætter SIM-kortet i telefonen og begynder at bruge telefonen.

Derfor anbefaler vi også, at du læser vores (lange) guide igennem, så du er helt med på, hvad du skal sætte dig ind i, inden du skifter mobilabonnement eller køber et for første gang. Ja, der er meget at sætte sig ind i, men når først du har læst det hele igennem, vil du være godt forberedt på alle faldgruber, samt hvad du skal være opmærksom på, når du vælger et nyt og billigt mobilabonnement.

Har du brug for det, kan du altid kontakte de respektive mobilselskaber i vores oversigt, hvis du gerne vil vide mere om deres betingelser, deres dækning, priser og meget mere, som vi ikke har kunnet give dig et præcist svar på i guiden her. Det er ikke så farligt at skifte mobilabonnement, og vi håber da også, at vi med vores meget sirlige guide har gjort det lettere forståeligt og mere overskueligt at få gjort.

I det store og hele handler det blot om, at du skal gøre det, der føles rigtig for dig. Om det så er at spare en masse penge, så du kan få råd til andre og sjovere ting, eller om det er at få et mobilabonnement, der giver dig en masse muligheder. Valget er helt og aldeles dit. Vi håber blot, at du får en rigtig god oplevelse ud af det, og også er frisk på det en anden gang, hvis et bedre tilbud eller pris dukker op. Muligheden foreligger der i hvert fald med de selskaber, vi har præsenteret for dig i oversigten.